Patsientide nõukoja eesmärk on patsientide ja nende lähedaste kogemuste, arvamuste ja ettepanekute kaasamine tervishoiuteenuste osutamiseks ja arendamiseks haiglas.
Narva Haigla Patsiendi Nõukoda kogunes avakoosolekule
6. juunil 2024 tähistati kõigis haiglates üle Eesti tervishoiu parendamise algatust “Mis On Teile Oluline?" (ingl. k. What Matters To You?), mida teise nimega tuntakse Patsiendipäevana. Selle ülemaailmse liikumise eesmärk on julgustada haigla töötajaid pidama tähendusrikkaid vestlusi nii kolleegide kui patsientidega, et teada saada, mis neil meile, ravimeeskondadele olulist öelda on, ehk, mis neile tegelikult korda läheb. Narva Haigla on selle sündmuse jäädvustamiseks kutsunud kokku Haigla patsiendi nõukoja avakoosoleku.
Patsiendipäevale pühendudes, toimus päev varem Narva haigla patsiendi nõukoja asutamisistung, millel osales 9 inimest. Haigla esindus tutvustas nõukoja liikmetele alustava nõukoja eesmärke ja põhimäärust. Esimesel kohtumisel tutvustasid patsiendinõukoja liikmed üksteisele oma motivatsiooni ja ideid haiglas toimuva kohta, väljendades soovi kaasa aidata haigla elujärje kujundamises oma isiklike kogemuste ja aktiivse osalemise kaudu. Nimetatud 5 liikmeline nõukoda, kuhu Haigla ise edaspidi ei kuulu, valis nõukoja esimeheks Tatjana Stolfat, Narva sotsiaaltöökeskuse juhataja.
Juhatuse liikme Üllar Lanno sõnul kutsuti Patsientide nõukoda ellu selleks, et jätkata Haigla strateegia elluviimist Patsiendikesksele ravile keskendumisel, et kuulda rohkem patsientide häält ja väärtustada nende vajadusi ning luua usaldusväärne keskkond, kus patsient saab olla ravimeeskonna aktiivne liige.
Patsientide nõukoda võib kasvada kuni 9 liikmeliseks, kelle ülesandeks on esindada patsientide ja nende lähedaste kogemusi, arvamusi ja ettepanekuid haigla poolt pakutavate kliinilise meditsiini- ja õendushooldusteenuste osutamiseks ja parendamiseks.
Patsiendipäeva raames peetud vestlused ja loodud patsiendi nõukoda on olulised sammud patsientide ja tervishoiutöötajate koostöö tugevdamisel. Narva Haigla patsientide nõukoda on loodud eesmärgiga kaasata patsientide ja nende lähedaste kogemusi ja ettepanekuid haigla teenuste parandamiseks ning tõsta haigla teenuste kvaliteeti.
Patsiendikogemuse juht Tatjana Kanaš märkis, et „patsientide nõukoja loomine on väga oluline samm tervishoiuteenuste kvaliteedi ning patsientide ja meditsiinipersonali vaheliste suhete parandamise suunas kogu Haigla vaates. Usaldus, ohutus ja rahulolu peaksid olema igakülgselt kõigi suhete keskmes.
Narva Haigla on valmis selleks, et patsientide sõna ei jõuaks mitte ainult lähedasteni, vaid et seda kuuleksid samaaegselt kõik osapooled, eelkõige õed, arstid, hooldajad, tugiteenused ja juhtivad töötajad.”
- Tatjana Stolfat, Narva Sotsiaaltöökeskuse juhataja (nõukoja esimees)
- Elena Skripkina, Narva perearstikeskus
- Jekaterina Antonova, Narva haigla patsient
- Anna Kustova, Narva haigla patsient
- Andrei Antonov, Narva linnaarst
Lisaküsimused patsientide nõukoja töö kohta: Tatjana Kanaš, patsiendikogemuse juht, tatjana.kanash@narvahaigla.ee